این مشکل تقریبا گریبان گیر هر خودرویی چه جدید و چه قدیمی گشته و در ترافیکهای شهری برای خودروهای زیادی اتفاق می افتد.افزایش درجه حرارت موتور و جوش آمدن آب رادیاتور باعث دفورمه شدن سر سیلندر ،یا سوختن پیستون و برای خودروهایی مانند خانواده پژو به راحتی باعث سوختن واشر سر سیلندر میگردد.
دلایل و راه کارها پیشنهادی جهت رفع افزایش درجه حرارت موتور یا جوش آوردن موتور
به طور کلی عوامل زیر باعث بروز این مشکل میگردد:
- کاهش مقدار آب رادیاتور بر اثر نشتی در جنتها،نشتی در رادیاتور، ترک سیلندر و … باعث کاهش فشار در سیستم خنک کننده موتور و بالا رفتن درجه حرارت آن میگردد:در صورتی که ترک سیلندرو یا نشتی ها کمتر از 9/0 میلیمتر است می توان از نشت گیر رادیاتورو ترک سیلندراستفاده نمود.
- کاهش توان خنک کنندگی رادیاتوربراثر آلودگیهایی بیرونی و درونی آن:شستشوی قسمتهای بیرونی رادیاتور با کارواش،تمیز نمودن درون رادیاتور با استفاده از محصول رادیاتور فلاش در صورتی که پروانه و پمپ آب خودرو با تسمه موتور کار میکنند از احیاگر تسمه برای افزایش ضریب اطمینان و عمر سرویس دهی آن استفاده شود.
- رسوب شدید و آلودگیها درون محفظه احتراق و متعلقات آن و سوخت بی کیفیت باعث احتراق بد در موتور و افزایش درجه حرارت آن می گردد: برای جبران اثر سوخت بی کیفیت و افزایش اکتان آن می توان از محصولات:
- اکتان بوستر
- سوپر کامپلکس یورو 5
- F8
- استفاده نمود.برای رسوب زدایی محفظه احتراق از آنتی کربن استفاده شود لازم به ذکر است که کلیه شوینده های گروه سیستم سوخت،کیفیت سوخت را ارتقاع میدهند.
- مقاومت فیلتر روغن در برابر گردش روغن: فیلتر روغن را تعویض و فیلتر روغن مناسب طبق توصیه شرکت سازنده خودرو خود استفاده نمایید.
- خودرو تحت فشار کاری قرار داشته باشد.
دیدگاه کاربران