دلایل و راهکارها ی پیشنهادی جهت رفع صدای غیر طبیعی موتور

1.صدای تیک تیک و ضربه های مداوم در قسمت بالای موتور مربوط به بهم خوردن تنظیم سوپاپها،سایش میل سوپاپ و یا گشاد شدن لاستیکهای گاید سوپاپ می باشد.تنظیم سوپاپها از طریق شیم ویا فیلر گیری،تعویض قطعات معیوب توصیه میگردد.

2.در موتورهای به روزهرگاهی صدای تق تق غیر طبیعی به گوش میرسد.این صدا ممکن است به ولو لیفتر ها(hydraulic lifters)و گرفتگی کانالهای آن مربوط باشد.معمولا پس از گرم شدن موتور این صدا کم شده ولی سایش غیر مجاز و صدا تا حدودی باقی می ماند عموما پس از شستشوی موتور و باز شدن کانالهای گرفته لیفترها این صدا به صورت کامل قطع میشود در صورتی که ولو لیفتر ها ساییده شده باشند با استفاده از روغن غلیظ تر به صورت موقت این مشکل نیز بر طرف میشود.در شرایط حادتر باید لیفترها عوض شود.توصیه ما:

  • ویتا فلش 
  • محصول کامپلیت اویل تریتمنت  برای افزایش ویسکوزیته و غلظت روغن 

3.گاهی اوقات سیستم سوخت رسان و کنترل احتراق موتور باعث صدای ناخواسته در آن می گردد. 

ارسال سیگنالهای غلط به سیستم احتراق،انژکتور و کویل از سوی ای سی یو،سنسورهای موتور:

  •  دیاگ و تعویض سنسورهای خراب قویا توصیه میگردد.

سوخت نامرغوب:برای خنثی سازی اثرات سوخت بی کیفیت محصولات زیر توصیه میشود.

  • اتمکس F8 
  • اکتان بوستر و یا کیفیت دهندهای سوخت  یورو 5

کثیف شدن و خرابی انژکتورها به دلایل گوناگون باعث ایجاد صدای ناخاسته در موتور میگردد انژکتور به راحتی با محصولات حرفه ای و بسیار موثر زیر تمیز میشود:

  • ماکسی فلش 
  • شوینده مالتی کلینر 
  • اسپری تمیز کننده انژکتور و کاربراتور

4.صدای ضربه حاصل از سوختن پیش از هنگام مخلوط بنزین و هوا در سیلندر به دلیل وجود نقاط داغ حاصل از کربنهای موجود در اجزاء محفظه احتراق،قویا توصیه می شود کربن زدایی با آنتی کربن صورت پذیرد.  

5.صدای ناخاسته(به صورت ضربه)در قسمت میانی و پایین موتور به همرا کاهش فشار روغن نشانه سایش در  یاتاقانها و یاتاقان زدن موتور است.در صورتی که وجود صدا و کاهش فشار روغن به تازگی اتفاق افتاده است می توان با افزایش ویسکوزیته روغن مشکل را به صورت موقت بر طرف نموده تا خودرو را به نزدیکترین تعمیرگاه رساند. 

استفاده از محصول زیر در چنین مواردی توصیه میشود:

  • محصول کامپلیت اویل تریتمنت  برای افزایش ویسکوزیته و غلظت روغن